?>
دنياي ديجيتال ماركتينگ | ||
|
شايان ذكر است كه فروشگاه ها بر اساس معيار هاي مطرح شده رتبه بندي شده اند و سعي مي شود در مورد هر فروشگاه مزايا و معايب بررسي شده مطرح شوند تا بتوان به كيفيت و نحوه مقايسه فروشگاه ها نگرش بهتري پيدا كنيم، در ادامه وب سايت هاي فروشگاه اينترنتي را معرفي مي كنيم و به بررسي آنها خواهيم پرداخت.
ديجي كالابزرگترين فروشگاه اينترنتي ايران از ديد عموم وب سايت ديجي كالا است كه تقريبا در همه موارد مطرح شده در بالا تا حد ممكن خوب كار كرده است. ديجي كالا نزديك به 10 سال است كه فعاليت خود را آغاز كرده است و در ابتداي كار مانند همه فروشگاه هاي اينترنتي بسيار ساده و با محصولاتي با تنوع پايين فعاليت خود را آغاز كرد.
به تازگي ديجي كالا هم مانند ديگر فروشگاه هاي اينترنتي بزرگ در سراسر دنيا به (Marketplace) تبديل شده است و به خوبي هم توانسته در اين حوزه فعاليت كند اما موردي كه مورد توجه قرار گرفته اين است كه زماني كه از دو فروشگاه خريد ميكنيد سفارش شما در دو سبد خريد قرار مي گيرد و اگر مبلغ يكي از اين سفارشات بيش از 100 هزار تومان نباشد شما هر دو كالا را در يك زمان تحويل مي گيريد اما براي يكي از آنها هزينه ارسال پرداخت خواهيد كرد. از جمله مزيت هاي كليدي اين وب سايت تمركز روي رضايت مشتري مي باشد كه در تمام مدت فعاليت خود بسيار به اين موضوع اهميت داده اند، اما اخيرا با مشكلاتي مواجه شده كه باعث افت كيفيت در ارائه خدمات به مشتريان مي باشد. در همين خصوص نيز ويديويي در سايت مدير وب منتشر گرديده است.
چند ماه گذشته ديجي كالا بخشي را به نام OPEN BOX به وب سايت خود اضافه كرد و در ايران اين موضوع را جا انداخت، تا كنون هيچ فروشگاه اينترنتي اقدام به معرفي OPEN BOX نكرده بود. در قالب فايل اينفوگرافيك زير متوجه خواهيد شد OPEN BOX دقيقا به چه شكل كار مي كند؟
ديجي كالا از ابتداي كار خود سعي در معرفي بسيار حرفه اي و هوشمندانه كالاهاي خود داشت و همين موضوع سبب مي شد كاربران براي كسب اطلاعات دقيق از يك كالا به ديجي كالا مراجعه كنند، اما در آن زمان كه فرهنگ خريد اينترنتي هنوز به اين جايگاه نرسيده بود اكثر افراد براي كسب اطلاعات به ديجي كالا مراجعه مي كردند و پس از انتخاب محصول مد نظرشان به بازار مراجعه مي كردند.
به جرات مي توان گفت ديجي كالا در ترويج فرهنگ خريد اينترنتي در ايران نقش بسيار مهمي دارد و در آن زمان كه فروشگاه هاي زرد به ارائه كالاهاي بي كيفيت مشغول بودند ديجي كالا تنها مسير آنلاين براي خريد كالا از طريق اينترنت بود.
اما خوب گذر زمان و ترويج استفاده از خدمات آنلاين توسط دولت و رسانه ها كم كم مردم را به سمت خريد آنلاين هدايت كرد و در نهايت غولي به نام ديجي كالا را ساخت تا بتواند نيازهاي يك كشور را براي مدتي تامين كند.
ديجي كالا هنوز هم در صدر جدول قرار دارد، با اينكه چندي پيش سعي كرديم با برگزاري مسابقه اي و دريافت نظر مشتريان اين سايت را تحليل كنيم و صداي مشتريان را به گوش ديجي كالا برسانيم تا خدمات مشتريان قبلي كه دريافت مي كرديم را مجدد دريافت كنيم، اما هنوز هم در همه موارد با فاصله زيادي ديجي كالا را در صدر جدول داريم.
از نظر خلاقيت فقط مي توانيد ويديوي سقف خيالتان كجاست را مشاهده كنيد تا كاملا به خلاقيت بالاي اين شركت پي ببريد و از نظر نوآوري نيز وارد شدن به بازارهاي جديد و روشهاي متفاوت ارسال و پيشنهادات ويژه ديجي كالا هنوز هم جذاب به نظر مي رسد، همچنين ميزان بازديد سايت كه الكساي يك رقمي ديجي كالا كاملا اين موضوع را تاييد مي كند و يكي از بهترين تجربه هاي كاربري و تجربه خريد كه در هنگام جستجو در ديجي كالا مي توان تجربه كرد و در پايان نيز اگر صحبت نحوه بازاريابي باشد چيزي كه مشخص است پيوند ديجي كالا و شركت Anetwork كمي بيش از حد تصور صاحبان ديجي كالا باعث رشد و تبليغات اين شركت شد(كه در اصل علت بوجود آمدن مشكلات اخير اين فروشگاه اينترنتي نيز همين بود)
مزاياي ديجي كالا:
معايب ديجي كالا:
با توجه به همه موارد گفته شده باز هم رتبه يك را به ديجي كالا مي دهيم و آن را در بالاي جدول معرفي مي كنيم، با همه معايبي كه مطرح شد باز هم نمي توان هنوز جايگزيني براي ديجي كالا در صدر جدول پيدا كرد و هنوز هم اولين گزينه براي سفارش آنلاين كالا در ايران ديجي كالا است.
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۳۴:۱۶ ] [ حسن ]
|
|
[قالب وبلاگ : لیمو بلاگ] [Weblog Themes By : limoblog.ir] |